Kompetansemål:
- Visualisere egne ideer overfor kunder og andre medarbeidere
Oppgavetekst: BLOMSTRENDE DESIGN
Ved hjelp av limpistol og lim i vannbad vil det bli et transparent underlag, slik at det enklere kan festes på blomster eller annen pynt. Dette er det valgfritt å benytte seg av.
Vi skal eksperimentere med levende materialer i kombinasjon med myke og harde materialer. Dette kan bli alt fra et blomstersmykke, hårpynt, bruksgjenstand eller dekor til et rom i valgfri teknikk, materiale og design. Alle deler av arbeidsprosessen fra idé til ferdig produkt skal dokumenteres.
Yrkesinteresser i denne klassen var: interiør, frisør, kjole og drakt.
- Visualisere egne ideer overfor kunder og andre medarbeidere
Oppgavetekst: BLOMSTRENDE DESIGN
Ved hjelp av limpistol og lim i vannbad vil det bli et transparent underlag, slik at det enklere kan festes på blomster eller annen pynt. Dette er det valgfritt å benytte seg av.
Vi skal eksperimentere med levende materialer i kombinasjon med myke og harde materialer. Dette kan bli alt fra et blomstersmykke, hårpynt, bruksgjenstand eller dekor til et rom i valgfri teknikk, materiale og design. Alle deler av arbeidsprosessen fra idé til ferdig produkt skal dokumenteres.
Yrkesinteresser i denne klassen var: interiør, frisør, kjole og drakt.
Eleven ønsker å bli brudekjoledesigner. Både tekstil og blomster er benyttet på produktet. |
Eleven ønsker å bli frisør. |
Eleven er har stor interesse for interiør. |
Tema: Fargesystemer i eget yrke
Kompetansemål
|
Kvalitet og Dokumentasjon:
Produksjon:
|
Individuelle
læringsmål:
(den enkelte elev beskriver
hva han/hun ønsker å lære av arbeidet,)
|
Når arbeidet er utført og lagt fram for klassen skal jeg kunne:
(sett opp inntil 2)
|
Planlegging og
gjennomføring:
( oppgavetekst)
|
1.
Du skal gjennomføre en arbeidsprosess i selvvalgt
yrke, tilegne deg relevant teori.
2.
Arbeidet skal dokumentenes skriftlig og med bilder.
Dokumentet skal inneholde teori du har fordypet deg i, som er relevant for
yrket.
3.
Arbeidet skal presenteres for klassen.
4.
Du skal jobbe etter alle fasene i PILA. Hvor du selv
planlegger, gjennomfører og vurderer eget arbeid.
|
Rammer:
|
Oppstart:
Innlevering av plan:
Fremlegg:
Innleveringsfrist:
Veiledere:
Tilgjengelig rom og utstyr:
|
Vurderings-
kriterier: (Beskrivelse av hva som vektlegges i vurdering av
denne konkrete arbeidsoppgaven)
|
Lykke til J
|
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar